حسابداران
مقاله , پروژه مالی , پایان نامه , نرم افزار حسابدای رایگان
چهار شنبه 16 فروردين 1398برچسب:حسابداری,حسابدار,حساب,حسابداران,کمک حسابدار,komakhesabdar,ir, :: 23:18 :: نويسنده : شهرام قربانی

سایت به آدرس زیر منتقل شده است:

www.komakhesabdar.ir

 

1- حاکمیت شرکتی یک مجموعه روابطی است بین سهامداران، مدیران و حسابرسان شرکت که متضمن برقراری نظام کنترلی بمنظور رعایت حقوق سهامداران جزء و اجرای درست مصوبات مجمع و جلوگیری از سوءاستفاده¬های احتمالی می¬باشد. این قانون که مبتنی بر نظام پاسخگوئی و مسئولیت اجتماعی استوارست مجموعه¬ای از وظایف و مسئولیتهایی است که باید توسط ارکان شرکت صورت گیرد تا موجب پاسخگوئی و شفافیت گردد.



ادامه مطلب ...

استانداردهای حسابرسی ایران : امسال سوالات حسابرسی براساس این استانداردها بود و انتظار می رود در سالهای بعد نیز این استاندارد منبع اصلی سوالات حسابرسی باشد .

اصول حسابرسی دو جلد - انتشارات سازمان حسابرسی - آقای ارباب سلیمانی

تستهای استانداردهای حسابرسی – جمشید اسکندری انتشارات کیومرث و آقای کیهان مهام انتشارات انجمن حسابداران خبره



ادامه مطلب ...

سازمان حسابرسی فهرست جدیدترین استانداردهای‌ حسابداری و حسابرسی مصوب را منتشر کرد. این استانداردها از طریق تارنمای سازمان حسابرسی در دسترس عموم قرار گرفته است.



ادامه مطلب ...

آقای یحیی حساس یگانه در سال ۱۳۲۹ در زنجان پا به جهان گذاشت. لیسانس حسابداری را از مدرسۀ عالی حسابداری، و فوق لیسانس حسابداری را از دانشگاه علامۀ طباطبایی کسب کرد. او هم اکنون، عضو گروه حسابداری دانشگاه پیام نور، عضو هیأت علمی مدعو دانشگاه علامۀ طباطبایی، و دانشجوی دورۀ دکتری حسابداری دانشگاه علامۀ طباطبائی است.



ادامه مطلب ...

تعریف حسابرسی عملیاتی
    فرهنگ کهلر، کلمه «عملیات» را به فعالیتهای یک موسسه به استثنای معاملات و رویدادهای مالی و غیرمترقبه اطلاق می‌کند. طبق این تعریف، عملیات فعالیتهایی مانند تولید، ارائه خدمات، توزیع یا امور اداری را دربر می‌گیرد و مفهوم «عملیاتی» معنی «مربوط به عملیات» را می‌رساند.
    در رابطه با حسابرسی عملیاتی، در مصوبه کمیته حسابرسی عملیاتی سازمان حسابرسی تحت عنوان «آشنایی با حسابرسی عملیاتی» تعریف زیر ارائه شده است:



ادامه مطلب ...

کنترل داخلی    

هر سیستم یا مجموعه ای از کنترل ها اعم از مالی و غیر مالی که برای دستیابی به اطمینانی منطقی از تحقق موارد زیر بر قرار می شود...

1- اثر بخش و کارآمد بودن عملیات

2- قابل اتکا بودن اطلاعات مالی و گزارشگری آن

3- رعایت قوانین و مقررات



ادامه مطلب ...
صفحه قبل 1 صفحه بعد
پيوندها